У зв’язку із світовим викликом щодо епідеміологічної ситуації, що має місце і в Україні, та необхідністю введення карантинних заходів задля запобігання поширенню вірусних хвороб, під час планування організаційних заходів, що забезпечують освітній процес, у тому числі і під час календарно-тематичного планування з предметів важливо врахувати можливість організації освітнього процесу в межах навчального року в умовах карантину.
З 16 жовтня 2020 року набуло чинності Положення про дистанційну форму
здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширило можливості для
дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і
при використанні технологій дистанційного навчання в інших формах здобуття освіти.
під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення
повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням
індивідуальної програми розвитку;
заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів,
а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;
для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з
поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації,
доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;
організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог
щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо
формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної
тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для
виконання домашніх завдань тощо.
З метою забезпечення прав
педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має
здійснюватися у межах їх робочого часу.
Звертаємо вашу увагу на дотримання всіма учасниками освітнього процесу
санітарних норм при дистанційному навчанні.
Безпечна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж навчального заняття
повинна бути:
- для учнів 1 класів - не більше 10 хвилин;
- для учнів 2 - 4 класів - не більше 15
хвилин;
Для організації дистанційного навчання в цей період
пропонуємо скористатися методичними рекомендаціями, поданими у листах
МОН від 23.03.2020 № 1/9-173;
від 16.04.2020 № 1/9-213; методичними рекомендаціями
«Організація дистанційного навчання в школі» (авт. А. Лотоцька,
А. Пасічник), розробленими за підтримки МОН (https://cutt.ly/MynTayc).
При організації освітнього процесу в карантинних умовах
має забезпечуватись:
·
соціальне дистанціювання;
·
мінімізація переміщення здобувачів
освіти та комунікація між ними в межах закладу освіти;
·
дотримання нормативів наповнюваності класів та інших вимог
законодавства про освіту.
Школа може організувати дистанційне навчання за допомогою: поєднання
онлайн-занять через Zoom, Skype, Instagram, Google, Hangouts; заздалегідь записаних
відеоуроків, презентацій від вчителів чи із зовнішніх освітніх
ресурсів; ретельно підібраних завдань для самостійної роботи
із подальшою перевіркою; використання безкоштовних вебсерверів
та платформ, наприклад, Google, Classroom, Moodle, Microsoft Teams.
Надзвичайно важливим є чітка система організації навчання в школі
з самостійним опрацюванням матеріалу (розклад, критерії оцінювання,
узгодження кількості контрольних робіт (не більше 3 на тиждень),
врахування вікових особливостей щодо виконання домашніх завдань). Домашні
завдання мають бути посильними для самостійного виконання дітьми (мати
чіткі поради та інструкції).
Важливо продовжити навчання педагогів у напрямі опанування
інформаційними технологіями та їх ефективного використання
в роботі. В умовах нового формату освітньої діяльності в Україні
рекомендуємо вчителям закладів загальної середньої освіти вдосконалювати також
цифрові компетентності, які активізують пізнавальний інтерес учнів
до використання додаткових навчальних матеріалів, розміщених
на освітніх електронних ресурсах. Актуальність даного питання підтверджена
використанням дистанційної форми навчання в період карантинних заходів
на території України.
Актуальною формою навчання є також розміщення записів відеоуроків
з різних навчальних предметів, презентацій, відеоконференцій, інформування
учнів та батьків про освітні ресурси, що сприятиме кращому
засвоєнню знань учнів із різними рівнями підготовки. Важливо,
щоб в учнів були чіткі інструкції до завдань, які необхідно
виконати, та був вільний доступ до навчальних матеріалів.
Якщо вчитель чітко спланує роботу, визначиться як буде проводити
дистанційне навчання, які цифрові сервіси буде використовувати,
підготує/використовуватиме якісні навчальні матеріали та організує
зворотній зв'язок з учнями, то таке навчання забезпечить необхідну
якість освітніх послуг.
Задля забезпечення якісного виконання освітніх програм в умовах очного
та дистанційного навчання пропонуємо
під час календарно-тематичного планування у навчальних програмах
і календарно-тематичних планах виділити ключові теми, на яких
ґрунтується подальше опрацювання програмового матеріалу. Це дозволить
без порушення системи програмових вимог ущільнювати, оптимізувати вивчення
предмета, концентрувати увагу на відпрацюванні позицій, що мають
забезпечити якісну самостійну роботу учнів в умовах дистанційного
навчання. Під час вибору на початку навчального року
навчально-методичного комплексу для вивчення предмета передбачити
можливості використання засобів та інструментарію дистанційного навчання
в умовах очного навчання. Важливим є формування у здобувачів
освіти уміння вчитися з використанням
ІТ, а в учителів — уміння забезпечувати цей процес
має стати пріоритетним освітнім завданням закладів освіти у 2020/2021
навчальному році. У зв’язку з вище окресленим робота закладів освіти
в умовах очного і дистанційного навчання зумовлює необхідність
підвищення кваліфікації педагогічних працівників із зазначених питань.
Звертаємо увагу керівників закладів освіти, їх заступників та педагогічних
працівників, що зміни в змісті науково-методичної роботи
в закладах освіти мають відображати і питання теорії та практики
впровадження концептуальних засад реформування загальної середньої освіти «Нова
українська школа». Пропонуємо у цій роботі використовувати видані
за кошти державного бюджету навчально-методичні посібники
для педагогічних працівників, що висвітлюють загально дидактичні
питання та питання методик навчання у Новій українській школі.
З електронним варіантом навчально-методичних посібників можна ознайомитися
на сайті Інституту модернізації змісту освіти на сторінці електронної
бібліотеки за посиланням https://cutt.ly/lyP5Ay2.
Організація освітнього процесу і в умовах очного,
і в умовах дистанційного навчання не повинна призводити
до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні
та нешкідливі умови здобуття освіти.
Режим роботи закладу загальної середньої освіти визначається закладом
освіти самостійно на основі відповідних нормативно-правових актів. Задля
дотримання безпечних умов перебування учасників освітнього процесу
у закладі освіти рекомендуємо керуватись нормативними документами
Міністерства охорони здоров’я України, місцевих органів влади щодо здійснення
протиепідемічних заходів.
Доцільно в цей період активно використовувати навчання
у диференційованих за рівнем підготовленості групах, взаємонавчання
у різнорівневих групах. Радимо користуватися записами уроків
з української мови, математики, науки та мистецтва, знятими
в межах проекту «Всеукраїнська школа онлайн». Уроки в записі можна
в будь-який час переглянути на YouTube-каналі МОН.
Задля активізації готовності учнів до сприймання нового, важливо
в період повторення акценти зробити на формуванні способів дій,
щоб учень був озброєний інструментами усвідомленого опанування
певними поняттями, явищами, процесами, що в свою чергу має стати
підґрунтям для успішного виконання практико-орієнтованих завдань,
вирішення життєвих проблем.
Радимо в освітньому процесі використовувати цифрові платформи,
які дають змогу реалізовувати авторські методичні задуми, створювати
навчальні курси, гнучко розподіляючи контент між онлайн-
та офлайн-частинами, диференціювати навчальні завдання, проводити онлайн
уроки, оперативно надавати зворотний зв’язок, відстежувати навчальний поступ
кожного учня, створювати та наповнювати портфоліо. Як показує досвід,
учням і їхнім батькам значно легше навчатися дистанційно, коли контент
із усіх навчальних предметів знаходиться на одній платформі. Рішення
про використання в обов’язковому порядку цифрової платформи
в освітньому процесі вирішує педагогічна рада, адже у такий спосіб
школа має можливість адаптувати програму до технічних можливостей
учнів і вчителів.
У 3–4 класах допускається застосування технології «перевернутий
клас» (учитель надає навчальний матеріал для вивчення вдома,
а на уроці проводить практичне підкріплення знань учнів), «ротація
за станціями» (учні працюють у класі та за визначеним
графіком проходять окремі станції: групова робота, самостійна робота
за комп’ютером, спілкування з учителем тощо), «ротація
за кімнатами» (учні працюють у класі та за визначеним
графіком проходять окремі станції: групова робота, спілкування з учителем
тощо, а для виконання самостійної роботи за комп’ютером
переходять у комп'ютерний клас).
Звертаємо увагу на те, що під час
карантину можливо організувати два режими навчання:
1. Живе онлайн-спілкування, коли в
призначений час вчитель організовує відеоконференцію, спілкування в чаті з
учнями.
2. Віддалене навчання, розтягнуте в
часі, коли, використовуючи певні цифрові інструменти, вчитель створює платформу
для самостійного навчання учнів.
При організації віддаленого навчання
бажано провести вступний інструктаж, в ході якого пояснити учням, як працювати
віддалено, як використовувати ті чи інші освітні ресурси. Крім вступних
інструкцій, можуть бути поточні інструкції перед початком вивчення тієї чи
іншої теми або введення нового цифрового інструменту, нових освітніх ресурсів.
Рекомендуємо також проведення
онлайн-уроків, групової роботи над проектами, над спільним вирішенням
поставлених навчальних завдань.
ЯК ЕФЕКТИВНО ПРОВЕСТИ
ОНЛАЙН-УРОКИ ТА ПІДГОТУВАТИ ІНСТРУКЦІЇ ДЛЯ УЧНІВ
1. Якщо ви збираєтеся використовувати
інструменти для організації відеоконференцій та подання інтерактивних уроків,
інструкцій, як можна частіше і довше використовуйте веб-камеру. Так, ваші учні
можуть відійти від своїх комп'ютерів, поки ви проводите свій онлайн-урок, але
вони менше будуть нудьгувати, якщо принаймні будуть бачити ваше обличчя, а не
тільки режим демонстрації екрану, який ви використовуєте.
2. Обов'язково зверніть увагу на
налаштування веб-камери. Підніміть її на рівень очей або трохи вище. Учні
повинні бачити ваші очі, а не голову, втупившись в клавіатуру. Саме тоді
створюється ефект присутності.
3. Не забувайте, що ваші живі уроки з
організацією діалогу, з великою кількістю невеликих питань, з роботою мікрогруп
не підійдуть в умовах відеоконференції. У такому онлайн-середовищі ви не маєте
переваги живого спілкування «очі в очі». Регламент спілкування повинен бути
жорстким і обмеженим невеликою кількістю ваших запитань. Питання повинні бути
лаконічними. Одні можуть бути спрямовані на те, щоб переконатися в присутності
ваших учнів, інші – на отримання зворотного зв'язку на поставлене вами
навчальне завдання чи проблему. Але це питання-завдання повинно бути
максимально коротким. І відповідей від учнів ви повинні чекати не розмитих і
коротких за часом.
4. Заохочуйте учнів ставити запитання.
Виділіть їм для цього спеціальний час. Наприклад, оголосіть, що робите 5-10-ти
хвилинну паузу , під час якої учні могли б записати своє запитання в чаті або в
невеликому відео зверненні.
5. Обов'язково передбачте можливі
технічні труднощі у ваших відеосеансах. Найчастіше такі проблеми виникають не у
вас, а у ваших учнів. Як правило, ви наважуєтеся на відеоконференції, якщо у
вас все в порядку. Заздалегідь перевірте можливості відеоспілкування.
Наприклад, використовуйте два комп'ютера або попрацюйте з кимось зі своїх
колег, щоб перевірити перспективу учнів, як вони побачать те, що ви їм
пропонуєте. Перевірте також умови роботи в режимі комп'ютер-планшет,
комп'ютер-смартфон, перш ніж приступити до онлайн-спілкування з вашим класом.
Коли ви протестуєте себе в ролі учня, ви можете заздалегідь врахувати, що
необхідно спростити, або побачите, які проблеми можуть виникнути у школярів і
що необхідно для оперативного усунення неполадок.
6. Якщо у вас немає стійкого і швидкого
підключення до інтернету, з'ясуйте, в який час швидкість інтернет-з'єднання
найбільш висока. Призначайте відеоконференцію на цей час, якщо, звичайно, воно
влаштує і вас, і ваших учнів.
ЯК ПОДАТИ ЗАПИСАНІ
ВІДЕОУРОКИ ТА ІНСТРУКЦІЇ
1. Прагніть до створення коротких і
дидактично продуманих відеороликів. Два п'ятихвилинних відео будуть переглянуті
учнями з набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.
2. Використовуйте режим демонстрації
екрану. Простий спосіб створити відеоурок – це записати показ ваших слайдів.
Але не забувайте, що це досить швидкий спосіб втомити ваших учнів, якщо ви не
тримаєте екран активним. Слайди повинні бути рухомими. Додайте більше переходів
і анімацій, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити,
підкреслити щось важливе на слайді.
Google Клас
(Google Classroom)
Легке налаштування. Вчителі можуть додавати учнів до курсу самостійно або
надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин.
Додаток дозволяє працювати з файлами на пристроях Android:
(Kahoot)
1. Читання цікавих книжок та журналів.
Відеоблог ВсіКниги на каналі YouTube
Завдання для молодших школярів на період карантину https://osvita.ua/school/70759/
Мультимедійні уроки https://www.facebook.com/groups/nushMS/permalink/2000602186694331/
Практичні завдання та задачі для дітей 2 класу https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-klas2/
Доступ до всіх завдань за шкільною програмою 1-4 класів з української мови
та математики від Тм Розумники http://edugames.rozumniki.ua/subscribe/
\
Завдання для самостійної роботи учнів 2 класу під час карантину http://osnova.com.ua/UserFiles/files/Korisni%20kanikuly%202%20klas-2.pdf
Сервіси для вчителів
Он-лайн школа «На Урок» https://naurok.ua/
Безкоштовні ресурси для налаштування дистанційного навчання:
- https://coggle.it/ - найпростіший інтерфейс, можна зберегти зображення в
форматі PNG або PDF
- https://www.xmind.net/ - чудово працює на платформах Windows / Mac /
Linux.
Платформи для проведення онлайн уроків:
- https://classroom.google.com/ - простий, інтуїтивний інтерфейс. Якщо
давно
чули про цей ресурс і планувати опанувати – час настав! В мережі є купа
навчальних відео, як налаштувати платформу. Приклад -
https://www.youtube.com/watch?v=C9rN1vJZJkE
- https://myownconference.com.ua – платформа для проведення вебінарів. У
безкоштовному варіанті є можливість підключення до 20 осіб – підійде, якщо
у вас підгрупа або в класі до 20 осіб (можливо в сільських школах).
- https://zoom.us/webinar - проста в налаштуванні та реєстрації. В
Youtube
можна знайти безліч відео-пояснень, як працювати з платформою.
Створення завдань, тестів, пазлів, вікторин https://learningapps.org/
Тестування учнів в онлайн-режимі https://www.classtime.com/uk/
та
https://naurok.com.ua/test/about
Каталог електронних освітніх ресурсів для учнів та вчителів
Організація дистанційного навчання у школі
https://www.pedrada.com.ua/article/2476-organzatsya-distantsynogo-navchannyau-shkol
Задачі і тести з математики для 1 класу https://learning.ua/matematyka/pershyiklas/
Завдання з математики для дитини (підготовка до школи, 1 клас, 2 клас, 3
клас, 4 клас) http://osvita.ua/school/70399/
Платформа для навчання математики, розроблена експертами з педагогіки
https://www.matific.com/ua/uk/home/
Завдання з математики (дошкільнята, 1-10класи) https://learning.ua/matematyka/
Онлайн курси з математики https://naurok.ua/course/math
Формувальне оцінювання: https://www.youtube.com/watch?v=Agm21SkpbNs
Формувальне оцінювання: https://www.youtube.com/watch?v=rN_7w3Sd3Eg
Формувальне оцінювання: https://www.youtube.com/watch?v=0YcO7KNKrwc
Формувальне оцінювання навчальних досягнень молодших школярів
:https://www.youtube.com/watch?v=x-ToQQFy3NI
Лепбук. Онлайн-курс для вчителів початкової школи .І.Большакова
https://www.youtube.com/watch?v=xRRqIOk0vXg
Сторітеллінг. Онлайн-курс для вчителів початкової школи І.Большакова
https://www.youtube.com/watch?v=2aYHz1U19U8
М.Пристинська Щоденні 5
https://www.youtube.com/watch?v=Pc-gqUlsiR8
,
М.Пристинська Щоденні 3 https://www.youtube.com/watch?v=VClAoATHANI
М.Пристинська Математика
https://www.youtube.com/watch?v=Pc-gqUlsiR8
Он-лайн ресурс для вчителів початкових класів
Сервіси для створення кросвордів, дидактичних ігор, головоломок, вікторин
2. https://www.jigsawplanet.com;
Сервіси для колективного збереження документів.
2. http://office.microsoft.com;
5. https://picasaweb.google.com;
Сервіси для створення віртуальних класів.
Сервіси для створення інфографіки.
2. https://developers.google.com/chart/
Сервіси для організації віртуальних досок
4. https://ru.padlet.com /
Сервіси для створення хмари слів
2. https://www.jasondavies.com/wordcloud/
Сервіси для створення інтелект-карт
4. https://www.mindmeister.com/
5. https://www.spiderscribe.net/
8. https://sourceforge.net/projects/freemind/
Сервіси для створення стрічок часу
2. https://www.preceden.com/?utm_source=timerime&utm_campaign=homepa
Фотосервіси
1. https://slide.ly/collage/create
4. http://www.getloupe.com/create
Онлайн відеоредактори
1. http://www.cellsea.com/free-online-video-editor
2. https://www.iskysoft.com/ru/filmora-video-editor-mac.html
3. http://www.videotoolbox.com/
5. https://online-video-cutter.com/
6. http://video-editor.su/programma-dlya-obrezki-video.php
7. https://videoredaktor.ru/a/obrezka-i-narezka-video
8. https://remontka.pro/obrezat-video/
Сервіси для проведення онлайн опитувань
1. https://docs.google.com/forms/u/0/
4. https://www.classmarker.com/
6. https://www.easytestmaker.com/
8. https://www.mentimeter.com/
Посилання на джерела :
https://mon.gov.ua/ua/news/vazhlivi-akcenti-shodo-organizaciyi-distancijnogo-navchannya
https://upsh.com.ua/docs/instruktyvno-metodychni-rekomendatsiyi-na-2020-2021
Методичні посібники
Організація дистанційного навчання у школі: методичні рекомендації/ МОн України, 2020 | Завантажити | ||
Дистанційні технології в освіті: збірник науково-методичних рекомендації щодо організації виховання, навчання та розвитку учасників освітнього процесу під час карантину / під ред. Ю. О. Бурцевої, Д. В. Малєєва. – Краматорськ : Відділ інформаційно-видавничої діяльності, 2020. – 95 с. – Електрон. аналог друк. вид. | Завантажити | ||
Дистанційне навчання в умовах карантину: досвід та перспективи. Аналітико-методичні матеріали / кол. автор. ; за заг. ред. О.М.Топузова ; укл. М.В.Головко. Київ : Педагогічна думка, 2021. - 192 с. | Завантажити | ||
Організація освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання (з досвіду роботи педагогів Кіровоградської області) [методичні рекомендації] / за заг. ред. Ольги ЛИТВИНЕНКО — Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2021. – 72 с. | Завантажити | ||
Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання / авторський колектив; за ред. Є. М. Бачинської, О. В. Матушевської. Біла Церква : КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». 2020. 109 с. | Завантажити | ||
Методика дистанційного навчання: збірник статей /За редакцією В. А. Ребрини. Хмельницький: ХОІППО. 2020. 81 с | Завантажити | ||
Дистанційне та змішане навчання в школі. Путівник / Упоряд. Воротникова І.П. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. 2020. 48 с. | Завантажити | ||
Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи.Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. / Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с. | Завантажити | ||
Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи: Порадник ІІ. З досвіду роботи освітян міста Києва: навч.-метод. посіб. / упоряд.: С.В. Івашньова, Н.М. Дика, К.О. Линьов, О.В. Хмелєва-Токарєва, І.П. Воротникова; за заг. ред. М.Ф. Войцехівського, С.В. Івашньової, О.Г. Фіданян. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2021. — 420 с. | Завантажити | ||
Нова українська школа: організація дистанційного і змішаного навчання у початковій школі : навч.-метод. посіб. / [О. О. Трипольська, О. А. Блізнякова, О. В. Вовк та ін.] — Харків : Вид-во «Ранок», 2021. — 208 с. | Завантажити | ||
Онлайн-безпека учасників освітнього процесу в умовах дистанційного і змішаного навчання : навч.-метод. посіб./С. О. Доценко, В. В. Ворожбіт-Горбатюк, Т. М. Собченко. — Харків : Вид-во «Ранок», 2021. — 192 с. | Завантажити | ||
Захист дітей у цифровому середовищі: рекомендації для батьків та освітян, 2020 - 72 с. | Завантажити | ||
Рекомендації Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо захисту персональних даних під час дистанційного надання освітніх послуг / Київ, 2021 - 21 с. | Завантажити | ||
Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2021 (Подолання викликів у період карантину, спричиненого COVID-19) : зб.матеріалів всеукр.наук.-практ.семінару (Київ, 2 березня 2021 р.) / за заг.ред. О.В. Овчарук. Київ: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України: 2021. 116 с. | Завантажити | ||
Використання системи комп’ютерного моделювання в умовах дистанційного навчання: збірник матеріалів / за заг. ред. С. Г. Литвинової., О.М. Соколюк. Київ: ФОП Ямчинський О.В., 2020. 195 с. | Завантажити | ||
Онлайк: навчально-методичний посібник щодо освіти з безпеки в Інтернеті для професійних спільнот / Черних О.О. - К.: ВАІТЕ, 2020. – 108 с. | Завантажити | ||
Методичні рекомендації щодо онлайн-безпеки учасників освітнього процесу в умовах дистанційного та змішаного навчання / Рогожина О.О. - Харків: КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», 2020 - 16 с. | Завантажити | ||
Використання засобів хмаро орієнтованого навчального середовища для розвитку ІК-компетентності вчителів : методичні рекомендації / [О. В. Овчарук, І. Д. Малицька, І. В. Іванюк, О. О. Гриценчук, О. Є. Кравчина, Н. В. Сороко]. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 64 с. | Завантажити | ||
Інтернет-сервіси в освітньому просторі [методичний посібник]. / І.С. Аман, О.В. Литвиненко. – Кіровоград : КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2016. – 88 с. (LearningApps, Prezi, Loupe, Хмари тегів, Canva, Вlendspace, Padlet, Timeline JS) | Завантажити | ||
Інтернет-сервіси в освітньому просторі.Випуск 2 : методичний посібник / І.С. Аман, О.В. Литвиненко. – Кропивницький: КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2017. – 60 c. (Mindomo, Popplet, Play Buzz, використання інфографіки, основні типи візуалізації даних, Pictochart, Pearltrees) | Завантажити | ||
Інтернет-сервіси в освітньому просторі.Випуск 3: [методичний посібник] / І.С. Аман, О.В. Литвиненко. – Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2018. – 76 с. (Genially, EDpuzzle, Wizer.me, Screencast-O-Matic, Kahoot) | Завантажити | ||
Екстрене дистанційне навчання в Україні: Монографія / За ред. В.М. Кухаренка, В.В. Бондаренка – Харків:. Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. – 409 с. | Завантажити |
Немає коментарів:
Дописати коментар